dilluns, 25 de març del 2013

ANEM... a escoltar a "Blaumut"


Ja fa uns mesos va començar a sonar a les emisores de radio el primer single del grup barceloní Blaumut. Des del principi, "Pa amb oli i sal" em va cridar l'atenció, sobretot pels xiulets, i només em va caler escoltar-la un parell de cops per convertir-la en una imprescinible a les meves llistes de reproducció. Ara fa poquet, vaig escoltar a la radio el seu segon senzill titulat "Bicicletes" i va ser l'impuls definitiu per escoltar el disc sencer. Un gran descobriment!



Blaumut està format per Oriol Aymat (violoncel), Xavi de la Iglesia (guitarra i veu), Vassil Lambrinov (violí) i Manel Pedrós (bateria). Pel que expliquen a la seva pàgina web, els inicis de Blaumut es situen a l'any 2003, quan els camins d'en Vassil i en Xavi es van creuar i van començar a fer col·laboracions musicals en forma de gravacions casolanes, provant i experimentant amb diverses sonoritats. Sis anys més tard, l'any 2009, van tenir l'oportunitat de tocar en un petit local de Barcelona. Per l'actuació van comptar amb l'Oriol Aymat, txelista amb el que van preparar i arranjar alguns temes. La seva proposta musical va tenir una resposta tan positiva per part del públic que es van plantejar la possibilitat de donar continuïtat al trio i començar un projecte més estable. Per acabar, no deixen gaire clar en quin moment s'hi afegeix en Manel Pedrós, però amb la seva arribada es completa el grup.




El seu primer disc "Turista" està format per 12 temes "amb lletres que descriuen imatges, paisatges i sensacions. Cançons d’autor, arranjades amb instruments clàssics de corda, bases electròniques i diversitat de melodies i estils". Una mescla que ha estat molt ben rebuda pel públic català. A mi personalment el so que proposa "Blaumut" m'agrada, m'agrada molt; és diferent i respira "bon rotllo". 




Text: Vanesa Hereu

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada