dilluns, 27 de maig del 2013

ANEM... a celebrar el dia de l'orgull friki


Dissabte va ser el dia de l'orgull friki, una data marcada al calendari des de l'any 2006. Aquesta celebració va ser idea del bloguer Señor Buebo, que va escollir el 25 de maig perquè el 25 de maig de 1977 es va estrenar "La Guerra de les Galàxies" de George Lucas, i va tenir tan bona acollida que la celebració s'ha mantingut i ha anat creixent amb el anys. De fet, si som sincers qui de nosaltres no té cap motiu per celebrar  aquest dia? Des de fa un temps el concepte "friki" ha perdut la seva connotació negativa  per convertir-se en un adjectiu que descriu a tot aquell que porta una afició fins a l'extrem. Així que espero que passéssiu tots un dia fantàstic.

En el meu cas, suposo que podria trobar altres exemples, però sóc una fan/friki declarada de Harry Potter. No em fa vergonya dir-ho. M'he llegit els llibres vàries vegades, no em canso mai de veure les pel·lícules i sempre estic a punt per fer qualsevol cosa que estigui relacionada amb la saga escrita per J.K Rowling. De fet, he visitat moltes de les localitzacions en les que s'han rodat escenes de la pel·lícula i entre les meves futures destinacions turístiques hi ha "The Wizarding World of Harry Potter", el parc d'atraccions basat en aquestes novel·les que recrea escenaris tan mítics com Hogsmeade o Hogwarts i forma part del parc Islands of Advenutre d'Orlando.


I això no és tot. El món de Harry Potter ha anat més enllà dels llibres o les pel·lícules. Arran de l'èxit obtingut per aquesta saga s'han fet videojocs basats en els llibre, portals d'internet especialitzats i, fins i tot, alguns seguidors han escrit noves aventures per als protagonistes. N'hi ha moltes, però si no n'heu llegit cap us recomano "Harry Potter y el Ocaso de los Altos Elfos". Sobre els videojocs no en puc dir gaire res, no he sigut mai de jugar-hi i tot i que me'n vaig comprar un parell, haig de reconèixer que sóc molt mala jugadora. Pel que fa als portals d'internet, el millor de tots és www.harrylatino.com. Entrar en aquesta pàgina web és com entrar a un Hogwarts virtual: els membres de la comunitat estan dividits en les 4 cases, que competeixen entre elles; hi ha membres que s'encarreguen de donar classes de diverses assignatures a través dels seus blogs o espais personals; també hi ha competicions de quidditch; i per estar al dia de les últimes noticies només cal que llegiu "El profeta". Ara fa temps que no hi entro, suposo que el volum de membres deu haver baixat, tot i així el recordo com una comunitat molt activa.  


Després de confessar tot això, crec que tots estarem d'acord que em puc incloure dins el concepte "friki". Tot i així també és veritat que hi ha gent que em supera. L'altre dia vaig llegir que el primer manuscrit de "Harry Potter i la pedra filosofal" s'havia subhastat i algú va pagar 150.000 lliures (uns 175.000€) per aconseguir-la. Segons vaig llegir aquesta primera versió del primer llibre de la saga és de 1997, té anotacions de l'autora als marges, 22 il·lustracions originals i un apartat de dubtes. La subhasta benèfica va ser una iniciativa de l'organització English Pen, a favor de la llibertat d'expressió, i es va celebrar a la casa Sotheby's. En total es van subhastar 51 primeres edicions, però cap va triomfar tant com la de Harry Potter. La veritat és que em faria gràcia poder llegir aquest manuscrit, però no sé si estaria disposada a pagar tants diners per fer-ho.

Text: Vanesa Hereu
Fotografia: Warner Bros


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada