Per poder dur a terme el seu somni, Palmer ha creat la Blue Star Line, l'empresa a través de la qual finançarà el projecte de construcció del transatlàntic. Els més observadors haureu advertit que el nom és un homenatge a la White Star Line, la companyia naviera a la que va pertànyer el "Titànic". I parlant d'empreses, quina serà l'encarregada de convertir aquest somni en una realitat? Doncs l'escollida ha estat CSJ Jinling, una naviliera de Taiwan.
El "Titànic II", igual que el seu germà gran, tindrà nou cobertes; espai suficient per acollir a 3.300 persones, dels quals 2.400 seran passatgers i 900, membres de la tripulació. El seu interior reproduirà fidelment els espais i la decoració del "Titanic" de 1912 i la seva silueta i presència al mar seran exactament iguals que les del transatlàntic que es va enfonsar.
El que també ha sonat exactament igual que l'any 1912 és la promesa dels seus promotors que han assegurat que "el 'Titànic II' serà el vaixell més segur de la història". Esperem que aquesta vegada sigui veritat. De moment tot el que podem fer és sumar-nos a les 40.000 persones que ja s'han inscrit per pujar abord del viatge inaugural, un viatge que encara no té data.
El centenari
L'any passat es va complir el primer centenari de la tragèdia del "Titànic", l'excusa perfecte perquè una exposició itinerant recorregués diverses ciutats del país. En el seu pas per Barcelona no vaig poder evitar visitar-la i veure en primera persona objectes que s'havien rescatat del vaixell, conèixer històries de passatgers que fins llavors no coneixía i passejar per una rèplica dels passadissos de primera classe.
Text: Vanesa Hereu
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada