dijous, 14 de febrer del 2013

ANEM... a fer una visita "express" a París

Tota la vida havia dit: "M'agradaria anar a París, encara que fos anar a fer un café i tornar"; doncs bé, un dia ho vaig fer amb les amigues de la universitat i avui trobo que és un bon dia per recordar l'aventura. En realitat, no va ser només un café, vaig passar-hi el dia sencer i vaig tenir temps de sobre per veure casi tots els punts clau de la ciutat. El secret està en agafar un avió d'anada que molt aviat pel matí i el de tornada molt tard a la nit. La resta és qüestió d'organització i de no perdre el temps.

El primer que vam fer quan vam baixar del bus que ens va portar de l'aeroport a la ciutat, va ser entrar al metro més proper i dirigir-nos cap al Museu del Louvre. Evidentment no vam entrar-hi, perquè ja només per veure el museu necessitaríem un dia o dos, però si que vam fer una volta per fora i vam veure la famosa pirámide de vidre.

Un cop fet el tour pels voltants del museu i armades amb un mapa de la ciutat vam començar a caminar en direcció al Centre Pompidour, això si, abans vam parar en una paradeta ambulant per menjar un gofre per agafar forces. Pel camí vam passar prop dels Champs Elysees, vam veure l'arc de triomf de lluny, vam passejar pel costat del Sena i vam poder entrar a l'interior de la catedral de Nôtre Dame.

Entre una cosa i l'altra se'ns va fer l'hora de dinar i vam decidir calmar la set i la gana al Barrio Latino. Haig de dir que els pocs carrers que vaig veure em van encantar i, quan torni a París, segur que tornaré al barri per acabar de recòrrer tots els seus carrers. En general són carrers no gaire amples i totes les botigues i restaurants que ocupen les plantes baixes tenen un encant especial, difícil de descriure.

Després d'un bon dinar vam tornar a engegar la ruta, aquesta vegada amb un únic destí: la torre Eiffel. No podíem passar per París sense visitar l'emblema de la ciutat, així que vam invertir tota la tarda en pujar a la torre, gaudir de les vistes i fer una volteta per el Trocadero, els jardins que hi ha al costat.

En conjunt va ser un dia molt intens, ple d'aventures, que sempre recordaré. Això si, encara em queda pendent una altra visita a la ciutat, aquesta amb més calma, per poder acabar de veure tot el que ens vam deixar i també per poder gaudir d'una nit parisina.

Text i fotografía: Vanesa Hereu

1. No has pogut escollir un millor dia x fer una entrada sobre la ciutat de l'Amor jejejejejej!!!! Encara que nos no celebrem St Valentí... Love is in the air jejejejje
    La veritat és que París és una ciutat molt especial!!!